Close menu

Kirjaudu

Etkö ole vielä jäsen?

Liity jäseneksi
Etusivu / Ajankohtaista / MAOLin lausunto ylioppilastutkinnon matematiikan kokeiden rakenteiden muuttamisesta

MAOL ry:n hallituksen työryhmä on muotoillut vastauksen ylioppilastutkintolautakunnan lausuntopyyntöön matematiikan ylioppilaskokeiden rakenteiden muuttamisesta.

Koko MAOL ry lausunto (pdf)

MAOL ry kannattaa ylioppilaskokeista annettujen määräysten muuttamista luonnoksessa esitetyllä tavalla. Liitto pitää keskeisimpänä kehitystavoitteena kokeen A-osan painoarvon kasvattamisen. Lisäksi kannatamme sitä, että ainakin pitkän matematiikan kokeessa säilytetään jako B1- ja B2-osiin. MAOL kannattaa tehtäville muutoksille mahdollisimman nopeaa aikataulua, mutta toivoo, että kokeiden rakennetta ei muutettaisi vuosittain, vaikka määräykset sen mahdollistaisivatkin.

Lausuntoja voi jättää 20.4.2022 mennessä Lausuntopyyntö.fi-sivustolla, ja MAOL ry kannustaa jäseniään jättämään myös oman lausunnon tai kokoamaan lausunnon esimerkiksi paikalliskerhon tai koulun nimissä.