Tekoäly, tukiäly, oppimista tukeva keinoäly, valistunut arvauskone, matikkatuutori, oppimista haittaava huijauskone. Uhka vai mahdollisuus? Generatiivisesta tekoälystä, kuten ChatGPT, Copilot tai Gemini, on moneksi. Kuinka genAI onnistuu matematiikan tehtävän ratkaisussa ja selittämisessä? Entä mitä löytyy matematiikan ympäriltä, jossa genAI:ta voidaan hyödyntää tukemassa matematiikan oppimista ja opiskelua? Miten genAI soveltuu matematiikan oppimisen tuki- ja työvälineeksi?
Etäjäsenilta ti 3.12. klo 16.45-19.00, Zoomissa
16.45-17.00 Varapuheenjohtaja Tuula Havonen kertoo ajankohtaisista MAOL-asioista, mm. ensi vuoden jäsenilloista ja muista juhlavuoden tapahtumista.
17.00-18.00 Ville Arvion luento-osuus
18.00-18.15 tauko
18.15-19.00 Ville Arvion työpajaosuus
Voit osallistua koko iltaan tai pelkkään luentoon tai pelkkään työpajaan. Luento tallennetaan ja tallenne on jäsenten saatavilla rajoitetun ajan, mutta työpajaosuutta ei tallenneta.
Ilmoittautuminen tällä lomakkeella
Jäsenillan vetää Ville Arvio, joka toimii matematiikan lehtorina IT-instituutissa Jyväskylän ammattikorkeakoulussa. Hänellä on monipuolinen opetus- ja kehittäjäkokemus niin yläkoulusta, lukiosta kuin korkeakoulustakin. Viime aikoina Ville on ollut kiinnostunut kehittämään fiksua generatiivisen tekoälyn hyödyntämistä sekä omassa työssään että oppimista tukien.
Tämä etäjäsenilta vastaa sisällöiltään Rauman Koulutuspäiviltä peruuntunutta luentoa ja työpajaa. Mukaan ovat tervetulleita kaikki MAOLin jäsenet, aihe koskee kaikilla oppiasteilla matemaattisia aineita opettavia.