Close menu
Close menu

Tunnistaudu

Kirjaudu

Etkö ole vielä jäsen?

Liity jäseneksi

Racket-ohjelmointi 3

Sisällysluettelo

RACKET 3 SISÄLLYSLUETTELO

Racket 3 -materiaalin luvussa 1 ohjelmoidaan muuttujien avulla ja tutustutaan Racket-funktion rakenteeseen polynomin arvon laskemisen kautta. Luvussa 2 tutkitaan väitteiden totuusarvoja, vertaillaan lukujen suuruuksia ja syvennetään totuusarvojen tutkimista Boolean operaattoreiden avulla. Totuusarvoja, Racket-funktioita ja merkkijonojen kirjoittamista tarvitaan luvussa 3, kun ehtorakenne otetaan käyttöön. Luvussa 4 kirjoitetaan Racket-funktioita geometrian laskukaavoihin perustuen. Ohjelmakoodeissa käytetään muunmuassa neliöjuurta, potenssilaskentaa ja pyöristämistä. Luvun 5 kohdassa Turle-grafiikkaa 2 syvennetään konnagrafiikan käyttötaitoja ja tutustutaan toistorakenteeseen.

Materiaalissa olevat diat sekä esimerkkien kuvat saa suurennettua klikkaamalla kuvaa. Tekstit ja suurennetut kuvat ovat katsottavissa myös mobiililaitteilla. Materiaali sisältää linkkejä Koodausta kouluun verkkomateriaalin koodarin käsikirjaan.

1. Racket-funktio

1.1 Polynomin arvo

2. Totuusarvo

2.1 Vertailuoperaattorit

2.2 Loogisia väitteitä

3. Ehtorakenne

4. Tasogeometriaa

5. Turtle-grafiikkaa 2

5.1 Toistorakenne