Close menu
Close menu

Tunnistaudu

Kirjaudu

Etkö ole vielä jäsen?

Liity jäseneksi
Etusivu / Ohjelmointi

Matematiikka ja taideaineet

20.10.2020 Materiaali vain jäsenille
Mustavalkoista – Taidetta biteillä Oppiaineet: Matematiikka, tietotekniikka Ensisijainen kohderyhmä: 7-9 luokkalaiset Idea: Luodaan numeroiden avulla...
Liity jäseneksi

Tietotekniikkaa ja matematiikkaa

20.10.2020 Materiaali vain jäsenille
Flipanim – Matematiikka-animaatiot Oppiaineet: Tietotekniikka, matematiikka Ensisijainen kohderyhmä:  8. luokkalaiset Idea: Pajassa voidaan animaation avulla...
Liity jäseneksi

Työpajat

6.10.2020 Materiaali vain jäsenille
MAOL on suunnitellut laaja-alaisiin oppimistavoitteisiin liittyviä työpajoja (MOK). Työpajat ovat kestoltaan 45-75 minuuttia. Löydät vasemmalta...
Liity jäseneksi

Taidetta ohjelmoimalla

19.9.2020 Avoin materiaali
Voiko ohjelmointi olla luovaa ja visuaalista? Tämä ohjelmointimateriaali sopii sekä yläkouluun, että lukioon. Tätä materiaalia...
Avaa materiaali

1.2 Suoran piirtäminen Pythonilla

27.8.2020 Avoin materiaali
Mikäli ei haluta itse laskea pisteitä, suora voidaan piirtää myös suoran yhtälön avulla. Käytettävät kirjastot...
Avaa materiaali

1.1 Pisteet ja suora Pythonilla

27.8.2020 Avoin materiaali
Jos tunnetaan suoran yhtälö, voidaan piirtämiseen tarkoitetut pisteet laskea Pythonin avulla. Ensin valitaan jotkut kolme...
Avaa materiaali

1. Suora

27.8.2020 Avoin materiaali
Suora koostuu pisteistä, joita on äärettömän tiheässä. Suoralla ei ole päätepisteitä, mutta jos tasoon merkitään...
Avaa materiaali

Opettajan materiaalia

28.11.2019 Avoin materiaali
Ohjelmointimateriaalien vastaukset ​Scratch-materiaali ja Racket-materiaali on suunniteltu käytettäväksi taiulukkoon merkityillä vuosiluokilla, mutta siirtymävaiheessa opiskeltavaksi järjestyksessä....
Avaa materiaali

Material på svenska (ruotsiksi)

8.8.2019 Avoin materiaali
Svenskspråkigt material Programmering i Matematiken (för grundskolan) Allmänt DrRacket Python3 Övrigt Algoritmer Kalkylprogram och digitala...
Avaa materiaali

1. Yleistä

31.7.2019 Avoin materiaali
Yleistä Tietokoneohjelma on ohje, jonka mukaan tietokone toimii. Ohje koostuu komennoista, jotka ohjelmoija kirjoittaa. Tekstipohjaisessa...
Avaa materiaali

1.2 Ympäristön valinta

31.7.2019 Avoin materiaali
1.2 Ohjelmointiympäristön asentaminen vai verkkoalustan käyttäminen? Pythonille soveltuvia ohjelmointiympäristöjä on runsaasti. Nopeasti alkuun käyttäjä pääsee,...
Avaa materiaali

Ohjelmointi peruskoulun matematiikassa

31.7.2019 Avoin materiaali
Maol-ohjelmointimateriaali Tämä materiaali tuotettiin Koodaus ja ohjelmointi matematiikan opetuksessa -hankkeessa vuosina 2016-2018. Ohjelmointimateriaalia on rahoittanut...
Avaa materiaali