Tietokilpailupelit
Vinkki 1:
Voit piirtää kuvia tietokilpailupeliisi esim. Geogebra-ohjelmalla, tallentaa ne kuvatiedostoon ja tuoda Racket-kooditiedostoon. Kysymykset voivat liittyä esim. erilaisten avaruuskappaleiden tai niiden osien nimeämiseen, trigonometrisiin funktioiden, kuvaajien nimeämiseen tai tulkitsemiseen, yhtäköparin graafiseen ratkaisemiseen, funktion arvon/nollakohtien/maksimin/minimin/kulmakertoimen etsimiseen jne.
Vinkki 2: Tietokilpailupelin tehtävät voivat olla myös laskutehtäviä, yksikkömuunnostehtäviä, pyöristystehtäviä jne.
Tässä lisää ideoita tietokilpailupeliin:
– tehtäviä, joissa pyydetään arvioimaan annetun pallon, särmiön tai lieriön tilavuutta tai kokonaispinta-alaa (anna tarvittavat mitat kuvassa)
– kysymyksiä avaruuskappaleiden levityskuvista (esim. mikä näistä on oikea levityskuva, voit myös ohjelmoida eri vaihtoehdot)
– laskutetehtäviä, joissa pyydetään laskemaan avaruuskappaleiden tilavuuksia tai kokonaispinta-aloja (laske itse oikeat tulokset, keksi myös vääriä vaihtoehtoja valintapeliin). Tulosten ilmoittamiseen kannattaa käyttää math-utils -kirjastoa niin saat pinta-alan ja tilavuuden yksiköt kätevästi.
– avaruuskappaleisiin liittyvien kaavojen yhdistämistä oikeaan kappaleeseen (sekä kysymys että vaitoedot voivat olla kuvia).
jne.
Tehtävä 1: lataa tiedosto (tämä peli toimii vain PC:llä pelattaessa)
Tehtävä 2:
lataa tiedosto